Bank Islam (BIMB) sudah memperkenalkan eBanker Pro untuk memudahkan pengurusan tunai dengan hiperbola pantas dan efisyen.
Berikut dikongsikan ciri-ciri yang ditawarkan, cara mendaftar / login dan langkah penggunaan perkhidmatan ini.
Apakah eBanker Pro Bank Islam?
eBanker Pro ialah penyelesaian berasaskan internet yang inovatif dan komprehensif herbi ciri yang dipertingkatkan yang membolehkan anda melaksanakan transaksi kewangan dan mendapatkan maklumat akaun dalam talian pada bila-bila masa dan di mana-mana sahaja.
Ia adalah cara yang mudah dan selamat buat menguruskan transaksi perbankan harian anda.
Ciri Yang Ditawarkan
i) Akses Tanpa Had 24/7
Memberi anda perkhidmatan dalam talian yang gampang dengan perbankan masa nyata dan kebolehaksesan akaun. Dengan eBanker Pro, anda menambah akan terlepas dan proses penyelarasan hanya dengan satu klik sahaja.
ii) Aplikasi Mudah Alih Yang Selamat
Benarkan transaksi eBanker Pro anda herbi aplikasi mudah alih Entrust Soft Token, dilengkapi dengan ratifikasi dua faktor, keselamatan lapisan tambahan. Lakukan transaksi perniagaan herbi ketenangan fikiran, di mana sahaja anda berada.
iii) Pembayaran DuitNow dan JomPAY Secara Pukal
Lakukan berbilang rapel bil melalui JomPAY secara pukal dan pembayaran masa fenomena melalui DuitNow pukal serentak dalam eBanker Pro. Jimat masa dan tanpa kerumitan.
iv) Melihat Berbilang Akaun Perniagaan Dengan Akses Tunggal
Lihat dan uruskan berbilang baki dan aktiviti akaun perniagaan herbi lebih cekap dengan satu log masuk ke eBanker Pro
Kelayakan
eBanker Pro diperluaskan kepada pelanggan Perniagaan sahaja (Syarikat / PKS / Perkongsian / Profesional / Persatuan / Kelab / Pertubuhan / Masjid / Surau dan Badan Kerajaan) yang membuka akaun korporat herbi Bank Islam Malaysia Berhad.
Caj & Yuran
Berikut dilampirkan caj dan yuran dikenakan bagi transaksi eBanker Pro.
Waktu Operasi & Tempoh Pengkreditan
Untuk mengetahui cut-off time dan tempoh pengkreditan bagi pemindahan atau transaksi yang dikerjakan, sila rujuk lampiran di bawah:
Cara Daftar eBanker Bank Islam
Langkah 1: Sila klik link dibawah buat pendaftaran secara online
https://vao.bankislam.com.my/ebanker/index.aspx
Langkah 2: Lengkapkan borang random atas talian, cetak dan hantar ke cawangan Bank Islam yang berdekatan berserta tandatangan yang sah di dalam borang tersebut.
Langkah 3: Anda akan menerima email & sms (kecuali pengguna Data Entry bagi eMasjid / eBanker Lite) buat pengaktifan.
Sebarang pertanyaan, sila hubungi Pegawai Khidmat Pelanggan Bank Islam di talian 03-2782 1315/1314/1318/1335
Cara Login Kali Pertama
Berikut dikongsikan cara buat login kali pertama bagi pengguna eBanker Pro:
A) CARA LOGIN KALI PERTAMA
Rujuk manual di sini.
B) CARA RESET AKAUN (STATUS = AKTIF)
Rujuk manual di sini.
C) CARA RESET AKAUN (STATUS = BLOCKED)
Rujuk manual di sini.
D) CARA MELAKUKAN BERBILANG TRANSAKSI UNTUK URUSAN PENGGAJIAN
Rujuk manual di sini.
Pakej
Berikut dikongsikan kategori eBanker yang ditawarkan oleh Bank Islam (BIMB).
- Account Management
- Account Inquiry
- Transaction History
- Trade Finance
- Trade Finance Inquiry
- Treasury Services
- View FX rate
- Corporate Payment Services Fund Transfer
- DuitNow (Single and Bulk)
- Pay to Other Banks
- Pay to BIMB Accounts
- Remittance
- RENTAS
- Foreign Telegraphic Transfer
- Bill Presentment
- MyGST Payment
- Bill Payment Fund Transfer
- Direct Bill
- JomPAY (Single and Bulk)
- Financing Repayment
- Statutory Payment
- Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP)
- Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN)
- SOCSO
- Lembaga Tabung Haji (TH)
- Zakat
- Direct Debit
PACKAGE | AVAILABLE ROLES |
---|---|
INQUIRY | Corporate System Administrator Corporate System Authoriser |
MONETARY | Corporate System Administrator Corporate System Authoriser |
eLITE (INQUIRY) | Observer |
eLITE (MONETARY) | Maker Authoriser |
eMASJID (INQUIRY) | Observer |
eMASJID (MONETARY) | Maker Authoriser |
Baca juga:
Maklumat Lanjut / Helpline Talian Telefon eBanker Pro
Untuk sebarang maklumat berkaitan dengan mulut, sila hubungi Nombor telefon Pengurus Penyelesaian eBanker Pro BIMB di talian berikut:
Bank Islam Contact Centre
Via phone at +603-26 900 900
Via email: [email protected]
Customer Helpdesk
Via phone: +603 2782 1314/1315
Via email: [email protected]
Untuk info lanjut klik https://www.bankislam.com/busines…/cash-management-system/